Jakie haczyki stosują tanie linie lotnicze?

Patryk Świątek
Patryk Świątek

Latest posts by Patryk Świątek (see all)

Lotniczy przewoźnicy niskobudżetowi na różnych etapach rezerwacji stosują szereg przepisów i „haczyków”, dzięki którym do normalnej ceny biletu dolicza się kolejne opłaty. Uważni klienci z pewnym doświadczenie i przy odrobinie wysiłku są w stanie ominąć te utrudnienia.

„Pułapki” zastawiane na klientów przez przewoźników:

  • zazwyczaj cena podana w reklamach lub na stronie danego przewoźnika przy wyszukiwarce lotów to cena za transport nie obejmująca opłat lotniskowych, podatków, odprawy on-line i innych opłat – jeżeli klient chce poznać realną cenę musi wybrać konkretny lot i dopiero wtedy sprawdzić cenę,
  • przewoźnicy pobierają dodatkowo opłatę administracyjną, czasami wyszczególnioną dopiero na ostatnim etapie kupna biletu, wielkość tej opłaty uzależniona jest od sposobu płatności, a czasem od rodzaju karty debetowej/kredytowej, niektórzy przewoźnicy jak np. Ryanair stosują promocje w postaci zwolnienia z opłat administracyjnych (w przypadku Ryanair wynosi ona 25 zł za każdy lot) jeżeli za lot płacimy konkretną kartą, obecnie firma Ryanair zwalnia z tej opłaty klientów, którzy płacą za lot kartą MasterCard Prepaid, ale jeszcze dwa lata temu była to karta Visa Electron, w najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnej zmiany, aktualizacja! obecnie z opłaty zwalnia każda karta debetowa, więcej tutaj -> Jak zapłacić za loty w Ryanair?
  • jeżeli kupujemy lot na stronie przewoźnika (dotyczy większości przewoźników), którego lotnisko początkowe nie znajduje się na terenie Polski, przeliczniki przy płatności kartą są średnio 20-30 groszy wyższe od średniego kursu waluty,
  • przewoźnik pobiera bardzo wysokie opłaty w przypadku: zgubienia przez pasażera wydrukowanego biletu (drukowanie go na lotnisku), posiadania więcej niż jednej sztuki bagażu podręcznego, przekroczenia limitu wagowego lub objętościowego bagażu podręcznego lub wykupionego bagażu nadawanego,
  • w cenę biletu nie jest wliczone ubezpieczenie, jeżeli klient chciałby go wykupić musi wybrać odpowiednią opcję przy rezerwacji biletu,
  • pasażer musi na kilka dni przed odlotem (zazwyczaj od 2 tygodni do 4 godzin) odprawić się on-line, za odprawę na lotnisku naliczane są wysokie dopłaty

zobacz: Jak tanio latać?

 

  • Pingback: Jak tanio latać? | Paragon z podróży - Relacje z niskobudżetowych podróży na własną rękę()

  • Karol

    „Polska” i wszystkie przypadki tego rzeczownika piszemy wielką literą.

    • Patryk Świątek

      Dzięki Karol za czujność!

  • Jacek Kowal

    Bzdura. Polskiego w przymiotniku o ile nie jest Nazwą własną lub początkiem zdania piszemy z małej litery. np: blondynka polskiego pochodzenia – piszemy z małej. Nie ma za co dziekować Karolowi gdyż nie się myli.

  • Yoka

    Hm, przymiotnik to część mowy, a nie element deklinacji:))

  • Grze70s

    Jaki absurd…rozwodzą się na temat pisowni…ludzie maja pstro w głowach albo sie nudzą, świetny blog! Gratulacje z nagrody

    • Fdtkj

      jak zwykle zazdroszczą))))

  • Bożena Wieczorek

    Gratulacje !!!

  • http://www.tanie-podrozowanie.net/ Mrburger

    Ale jak się już wszystkie te haczyki wyhaczy – a z Wami łatwiej – to na prawdę może być tanio 🙂

  • stons

    Temat nie dotyczy rozwodzenia się nad pisownią polską. Zapraszam na forum w tym celu. Muszę się sam w końcu przekonać o tych tanich liniach bo wiele czytałem ale jeszcze nie leciałem .

  • Gosia

    „ubezpieczenie, jeżeli klient chciałby go wykupić” – bardzo nie lubię, gdy ktoś robi tego typu błąd gramatyczny – „je” wykupić, Proszę Pana, bo to jest rodzaj nijaki, a nie męski

  • krajy

    Cześć,

    Czasem też myli kolor przycisku, jest jeden koloru szarego, z napisem np. ‚Nie dziękuję’ a drugi ‚Tak, kontynuuj’ koloru zielonego, a nad nimi jakaś regułka informująca, że zgadzasz się na wykup np. dodatkowego ubezpieczenia. Który przycisk zostanie najczęściej wybrany przez użytkownika ? wiadomo ,-) Trzeba z uwagą i ze zrozumieniem czytać to co mamy na ekranie, kiedy kupujemy bilet online.

    Dzięki za poradniki.