Skip to main content
search

nowy paragon

Już przeszło 5 lat działamy z Paragonem. Od kiedy pierwszy raz wyruszyliśmy z plecakiem w poszukiwaniu przygody wiele zmieniło się w naszym podejściu do podróży i podróżowania. Chcemy Wam powiedzieć co teraz o tym wszystkim myślimy i co z tego wynika.

Od początku działalności przyświecała nam idea niskobudżetowego poróżowania i podróżowania na własną rękę. Zachwyceni swoimi wyjazdami i przytłoczeni opiniami osób twierdzących, że nie stać ich na wymarzone wakacje, postanowiliśmy pokazywać na własnym przykładzie jak proste jest podróżowanie. Kiedy tylko zaczynaliśmy marzyć o zobaczeniu jakiegoś miejsca, po prostu wyciągaliśmy oszczędności ze skarbonki i ruszaliśmy w drogę. Nie mieliśmy planu, dokładnie określonych celów i oczekiwań. Liczyła się dla nas przygoda, adrenalina i poczucie niczym nieskrępowanej wolności.

W międzyczasie podróże dały nam sporo do myślenia. Stykanie się z nowymi rzeczami, sytuacjami, filozofiami rzucało nowe światło na nasze podejście do codzienności i drugiego człowieka. Dlatego też nie będziemy do końca życia pisać o podróżach wyłącznie przez pryzmat oszczędzania bo musielibyśmy zacząć Was zwyczajnie oszukiwać i pozować. A nie chcemy tego robić. Blog nie powinien opierać się na przybieraniu maski “pod czytelników”. Podróże kształcą i kształtują i efektem tego jest również refleksja nad treścią bloga.

Pewnie nigdy nie zrezygnujemy z wyjazdów z namiotem za 50 zł, bez planu, przygotowania i na wariackich papierach bo to jest kwintesencja tego co zawiera się w słowie “wolność”. Noclegi w rowach tektonicznych, euforia towarzysząca złapaniu stopa po kilku godzinach oczekiwania w deszczu, niespotykany na co dzień głód i pragnienie, których zaspokojenie sprawia, że zwykła konserwa smakuje jak najlepszej jakości stek to rzeczy, które napędzają nas na kolejne miesiące “normalnego” życia.

Chcielibyśmy jednak otworzyć się także na nowe obszary i inne sposoby działania. Od teraz będziemy podejmować na blogu przeróżne tematy i inicjatywy wynikające nie tylko stricte z taniego podróżowania. Chcemy dostarczać Wam wartościową, profesjonalną i podaną w przystępnej formie treść dotyczącą wielu aspektów życia ludzi na całym świecie. Każda kolejna podróż uświadamia nam, że nasze przyzwyczajenia i problemy to tylko niewielki procent tego co powinniśmy wiedzieć o życiu na Ziemi, a z każdego kolejnego wyjazdu przywozimy wiele spostrzeżeń, które ułatwiają nam funkcjonowanie w społeczeństwie i budowanie relacji z innymi ludźmi tu w domu. Wrażenia i doświadczenia zebrane w podróżach będą teraz serwowane na blogu bardziej kompleksowo.

Stąd na blogu trzy nowe kategorie:

OPINIE, w której będziemy mierzyć się z tematami dotyczącymi osób podróżujących

DUŻY FORMAT, gdzie umieszczać będziemy fotoreportaże.

RANKINGI, tu zrobiliśmy miejsce na przydatne zestawienia.

W kategoriach już istniejących pojawiać się będą częściej teksty i materiały skomponowane tak, by poruszyć jakiś temat. Jak na przykład:

Bielce. Miasteczko Bełz.

Dupa, Cycki, Samba!

To dla nas bardzo ważne żeby się rozwijać i działać w nowych kierunkach. Będziemy większą uwagę przykładać do jakości tekstów, zdjęć i wideo tak byście czuli się na paragonie jak najlepiej i by był on dla Was źródłem opinii i inspiracji. Z tego wynika również zmiana wyglądu strony, który przygotowaliśmy we współpracy z Fuzz Studio. Mamy nadzieję, że dzięki temu treści na naszym blogu będą bardziej czytelne i pozwolą Wam lepiej skupić uwagę na podejmowanym temacie.

Korzystając z okazji dziękujemy absolutnie wszystkim za maile, komentarze, lajki, słowa i konstruktywną krytykę, którymi nas wspieracie i motywujecie. To sprawia, że mamy mnóstwo energii by pracować dalej nad sobą, a nie odcinać kupony od tego, co już udało się osiągnąć. Wiedzcie jak istotna jest dla nas Wasza obecność.

Do przeczytania!

Przeczytaj następny tekst

Dołącz do dyskusji! 6 komentarzy

• Monika Szafrańska pisze:

oby do przodu – jesteście genialni w ty co robicie 🙂 Moglibyście tylko więcej pisać o różnych festiwalach kulturowych w Polsce (dla takich jak ja – co wiele czasu na podróże nie mają). Ja jako wielka fanka Azji wybieram się 25 kwietnia na Asia Fest – to właśnie festiwal dotyczący kultury azjatyckiej (odbywa się w Warszawie) i ciekawa jestem gdzie można znaleźć jeszcze więcej takich wydarzeń?

• Magda pisze:

Chłopacy, zdradzicie proszę, kiedy następny Spęd? 🙂 Chcę bookować bilety do Hiszpanii, ale w kościach czuję, że akurat w terminie który wybiorę, gdzieś w Polsce będzie odbywała się impreza konkurencyjna, a tego nie przeżyję! ! !

• No i super, powodzenia, trzymam kciuki!

• Michał pisze:

Zawsze trzeba do czegoś dążyć. Czytam was regularnie od bardzo dawna tu i na fejsbuku ( zawsze pozwalały mi choć na chwilę odlecieć z ciemnego pokoju w jakieś genialne miejsce, zawsze inne) zobaczymy jak ta zmiana wpłynie na wasze teksty. Powodzenia i wytrwałości bo pewnie wielu ludzi tak jak ja wchodzi na komputer głównie żeby zobaczyć co tam na paragonie

• Ha, miałam powiedzieć to samo – zmiany są dobre 🙂 Powodzenia!

• Zmiany są dobre, zawsze. Czekam więc na kolejną porcję treści i fotorelacji. Powodzenia w realizacji nowych blogowych założeń.